Marketing în artele spectacolului

Cea de-a doua carte lansată sâmbătă, 28 noiembrie, ȋn cadrul Festivalului Studio se numește Marketing în artele spectacolului și poartă semnătura teatrologului Irina Ionescu. Un volum cu un destin provocator, deoarece prima lansare a avut loc ȋn luna februarie a acestui an, contextul pandemiei influenţând apoi astfel de evenimente. Lansarea în cadrul Festivalului Studio de la Târgu-Mureș vine ca suplinire necesară a vizibilității unor astfel de studii, atât de necesare studenților aflați la început de drum în marketingul cultural.

Irina Ionescu un om al studiilor teatrale de la A la Z: licențiată, masterată și doctor în studii teatrale, a lucrat timp de douăzeci de ani în domeniul administrației culturale, la Institutul Cultural Român din București (ICR). În prezent, este lector la Universitatea de Arte din Târgu-Mureș și contribuie cu articole de teatru și cercetări la diverse publicații.

Cartea este un îndrumar util care ne dezvăluie cum să te descurci cu lianele acestei arte: a ști să-ți prezinți produsul, să atragi. Este o carte care prescrie și care prezintă apoi povești de succes din aria marketingului cultural. Un volum scris într-un limbaj simplu și clar, care redă esențialul, ceea ce facilitează înțelegerea și aplicarea conceptelor abordate.

Marketingul este esențial pentru că face posibilă întâlnirea dintre artiști și public, iar volumul combină fundalul teoretic cu studii de caz și cu opiniile unor personalități ale lumii culturale românești, printre care Emil Boroghină (cel care a generat efervescența culturală a naționalului craiovean), Constantin Chiriac (directorul Festivalului de Teatru de la Sibiu), Lucian Vărșăndan (directorul Teatrului German de Stat Timișoara), Vava Ștefănescu (cu informații despre crearea unui brand), Gilda Lazăr (cu o secțiune dedicată sponsorizării), Adrian Roman, Dan Bartha-Lazăr, Marinela Țepus, Tamara Susoi, Maria Sârbu și Simion Buia, perspective pe care vă lăsăm să le descoperiți mai departe în volum.

Autoarea speră că „cititorii vor fi capabili la sfârșitul lecturii […] să înțeleagă mai bine publicul actual și să descopere cum să abordeze potențialii lor spectatori, să se concentreze asupra nevoilor publicului prin  alegerea repertoriului, distribuției, scrierea de mesaje pentru comunicarea publică, crearea întregii atmosfere din jurul spectacolului (foaier, personalul recepției, chiar și intensitatea luminii, muzică de fundal) și să aloce mai multe resurse (umane, financiare, tehnologice) la activitatea de marketing.”

 Marketingul eficient înseamnă în primul rând spectacole și servicii de bună calitate. Acțiunile inteligente, oricât de mici ar putea părea, pot duce la schimbări semnificative, dacă se întâmplă la locul și momentul potrivit.

Irina Ionescu este lector univ. dr. la Universitatea de Arte din Târgu-Mureş și lucrează de 20 de ani în domeniul administrației culturale, la Institutul Cultural Român.

Mai multe detalii despre carte pot fi descoperite în cele două interviuri de mai jos:

  1. https://booknation.ro/interviu-irina-ionescu/?fbclid=IwAR2GYrioZE2LhPAZf8N626WYu8xbvHce5x-JCGglm1FmIGOWi_iTZXnl1x4 și
  2. https://ifilosofie.ro/irina-ionescu-teatrul-nu-exista-fara-public/?fbclid=IwAR3n7yLSChHPVidynQbAZPR6HQEP3jOCvyvyiE8nY8uzbb4DhrtcquYB44A.

Iar un fragment din carte poate fi citit la adresa: https://atelier.liternet.ro/articol/21628/Irina-Ionescu/Marketing-in-artele-spectacolului.html?fbclid=IwAR39pWdkzi3-Ac3UzMYIdlU_rEwAmSKzBS7bf_JItory5EUktfWgPC3vWJA

Florina Vlasin, specializarea Comunicare audio-vizuală.  Scenaristică. Publicitate media, anul I (studii nivel licență)

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Blog la WordPress.com.

SUS ↑

%d blogeri au apreciat: